5 de maig 2012

+ cultura, sisplau!

Fa un temps, el president d'una coneguda fundació d'un important banc va dir una frase que ha creat força polèmica: Menos Kansdinski y mas Alzheimer (referent a les inversions) http://www.lavanguardia.com/vida/20091110/53820723657/las-donaciones-a-la-investigacion-biomedica-se-cuadruplican-en-catalunya-en-los-ultimos-tres-anos.html

No penso entrar en polèmica sobre aquesta desafortunada declaració, perquè no és el meu problema el què pensen alguns "prohoms" sobre la cultura. Ningú amb una mica de seny discuteix el paper que tenen les biblioteques, el teatre, el cinema o les exposicions com a barem per medir la salut mental d'un pais...i tot i que pot resultar una mica demagoc, dic: més cultura per ajudar, entre altres coses, a retrassar L'alzheimer.



Aquest dissabte vaig ser convidat a l'inaguració d'una escultura dels meus amics Marta i Josep Plandiura http://www.plandiura.net/art_catala/art_catala.htm. Poques vegades un pot participar en un acte com aquest: L'escultura és un tramat de 16 metros de ferro que s'entrelliga a la mesura que va elevant-se.

L'escultura és espectacular, però el que més em va agradar va ser la implicació del municipi en l'acte de presentar-la en públic. Veient la gran quantitat de ciutadans contens amb la seva nova escultura em van venir al cap les declaracions de Menos Kansdinski y mas Alzahmer (per sort en vaig enrecordar). Esta clar que la cultura es de tots i que no em de deixar que algu la deixi en un segon pla en pro d'una crisis que nosaltres no em creat nosaltres.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada